dinsdag 8 juli 2014

Bijna vakantie

Nog drie schooldagen en dan hebben de kids vakantie! Onze dochter heeft nu voor het eerst ook grote zomervakantie, zij is in april van dit jaar gestart op school en heeft inmiddels al aardig haar plekje gevonden daar. En wat een verschil zagen we bij haar met alles in vergelijking met haar broer. Zij vertelt ons verhalen over dingen die ze gedaan heeft, over kindjes uit haar klas, over de juf, over het gymen en ze zingt thuis vrolijk de liedjes die ze geleerd heeft. En als zij die zingt, begint soms onze superheld ook zachtjes mee te zingen als hij daar op dat moment tegen kan dat zij vrolijk is en zingt. En denken wij: oh, dat liedje kent hij dus ook. Als ik haar uit school haal dan krijg ik een enorme knuffel en is er spontaniteit en blijdschap, als ik hem uit school haal hoop ik dat ik hem een knuffel mag geven, maar kijk ik meteen hoe hij eruit ziet om in te schatten hoe het met hem gaat en moet ik goed opletten wat ik tegen hem zeg en vooruit denken in vanalles om het naar huis gaan of eventueel spelen goed te laten verlopen. Deze verschillen zijn behoorlijk confronterend en pijnlijk voor ons. Maar nu we het zo duidelijk zien geeft het ook wel erkenning dat het dus niet voor niks is dat veel dingen met hem zwaar en moeilijk zijn. 

Maar dan dadelijk zes weken vrij! 


Zes weken geen stress om twee kids opgewekt naar school te krijgen, zes weken geen broodtrommels en fruit klaarmaken, zes weken niet continue corrigerend de hele riedel 's ochtends afdraaien, zes weken waarin we leuke dingen kunnen gaan doen en 2,5 week naar het buitenland op vakantie gaan: JIPIIIEEE vakantie!


Zes weken geen schoolstructuur, zes weken keuzes in wat te doen, zes weken superheld en z'n zusje samen, zes weken om toch een bepaalde structuur aan te geven, zes weken vrije dagen die bij J. vaak veel te vroeg beginnen, zes weken elke dag gezeur om de ipad, zes weken waarin het hopen is dat J. onze ideeen leuk vindt en meegaat/mee doet, zes weken om doorheen te worstelen: HELLUP vakantie!


Ik ga maar snel een duidelijke vakantiekalender voor hem maken, hopelijk helpt dat!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hopelijk mooi weer en snel een vakantieritme te pakken waarin jullie je kunnen vinden. X