donderdag 15 januari 2015

Moe

ik ben zo moe..

moe van steeds alles bedenken
moe van het plannen
moe van de beste keuzes proberen te maken
moe van het uitleg geven aan anderen
moe van het zorgen maken om jou, je zusje, ons
moe van het zien van jouw worsteling
moe van verdrietig zijn,

hoe moe zul jij zijn..

van het continu denken
van het niet kunnen maken van keuzes
van het vaak niet snappen wat je omgeving bedoelt
van alle gedachten in je hoofd
van je zusje waarvan je vindt dat ze veel te veel praat
van het 's avonds tot laat wakker liggen
van het 's ochtends heel vroeg wakker worden

Deze week moest ik ineens een paar keer denken aan de eerste weken na je geboorte. Als je dan weleens onrustig werd aan het eind van de dag, kon ik je bij me nemen. We lagen dan samen op bed of op de bank. Jij heel dicht tegen mij aan. Hoewel de borstvoeding niet goed genoeg liep, legde ik je toch even aan de borst. Je werd dan heel rustig en viel binnen een paar minuten zo bij me in slaap.

Konden we nu nog maar eens rustig samen in bed liggen, veilig ver weg onder de dekens, even alles uitschakelen en even niet te hoeven denken. Kon ik je die rust maar weer geven.



3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi superheldin,
Kan ik je ergens mee helpen?
Groeten uit Best

mama van mijn superheld zei

Bedankt voor je reactie en voor je aanbod! Het is best lastig aan te geven waar je bij kan helpen. Een luisterend oor is wel heel fijn! X

Anoniem zei

Snel een bakkie of borreltje doen dan? Xx